Doorgaan naar hoofdcontent

Het licht uit

Zoals velen weten ben ik een fotografieliefhebber. Ik kan genieten van prachtige platen  en volg dan ook via social media een aantal mensen die wel weten hoe het moet zeg maar. Via twitter volgde ik Nicolette van Berkel die als vuurtorenwachter prachtige foto's plaatste vanaf de Brandaris.

Ze was het boegbeeld van RWS in die tijd en er verschenen regelmatig berichten over haar en haar werk in weekbladen, kranten enz.  Het werd me al snel duidelijk dat ze daar erg van genoot gezien haar talloze tweets over publicaties en dat we die vooral moesten lezen. De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik haar om die reden ook een poos ontvolgd heb. Ik werd er een beetje moe van .....

Begin januari bleef het licht uit op de vuurtoren. En dit was de aanzet tot een maandenlang slepend conflict op twitter. Nicolette van Berkel vroeg via pb hulp aan me om publiciteit te genereren voor het feit dat  RWS haar al jarenlang thuis liet zitten in plaats van haar te steunen in haar klacht tegen mannelijke collega's die grensoverschrijdend gedrag hadden vertoond.

Niet alleen ik maar meerdere mensen vonden dat dit natuurlijk niet kon en begonnen een twitteractie met de hashtag #bringbacknicolette. Er onstonden 2 stromingen. De voorstanders van de blonde dame en tegenstanders die haar liever zagen gaan dan komen. En zoals dat gaat met zulke dingen  werd de toon iets minder vriendelijk en later ronduit vijandig. 

De tegenstanders voerden aan dat er echt andere dingen aan de hand waren en dat er echt goede redenen waren om haar niet toe te laten tot haar werkplek. De collega's van de toren hadden en hebben een spreekverbod en mogen zich dus niet rechtstreeks uitlaten over deze kwestie. Bij sommige dingen begon ik  te toch wel te twijfelen. Stel nou dat het  verhaal anders lag dan me was voorgespiegeld. Dat ik voor een karretje gespannen was van iemand die heel handig is in het bespelen van mensen. 

Zoals ik al aan heb gegeven in een eerder blog op deze site ging het van kwaad tot erger. Er werd gegraven in het verleden van mensen, er werden hele nare dingen gezegd over en weer en uiteindelijk ging het niet meer om #bringbacknicolette maar om de strijd onderling. En alleen daarom al bleef ik staan op mijn  standpunt staan .... Toen er bijvoorbeeld beelden van me verschenen uit een hele beroerde tijd, opgedoken door de tegenstanders, maakte me dat alleen maar standvastiger.

Ik was ondertussen een petitie gestart  om Nicolette van Berkel een hart onder de riem te steken. begrijpelijk viel dat niet echt in goede aarde bij een aantal mensen en de rapen waren meer dan gaar. De strijd werd intenser en hele dagen spendeerden mensen online om deel te nemen. Het viel me wel op dat "kopstukken" van "onze"kant plots niks meer van zich lieten horen.

Toen ik daar navraag over deed bij Mw van Berkel deed ze het af met de opmerking dat de mensen nu achter de schermen voor haar  aan de slag waren. Achteraf bleek dat veel mensen haar doorzagen en gewoon de handdoek in de ring hadden gegooid. De man die ervoor zorgde dat ze kamervragen over haar werden  gesteld werd gedumpt, een bekende verslaggever gaf er al eerder de brui aan ..... Andere vragen werden helemaal niet beantwoord door NvB. Wel werden er veelvuldig tweets via dm gestuurd met het verzoek deze te plaatsen omdat ze zelf onder een vergrootglas lag bij RWS.

Ik hoorde een gerucht over Mw van Berkel dat ze graag bezoek ontving op de Brandaris en dat er dan sex bedreven werd. Ik  geloofde dit niet en tweette of iemand ook wist of er sprake was van filmmateriaal van dit gebeuren. Er konden dagen  voorbij gaan dat ik Nicolette van Berkel niet sprak maar op  deze tweet volgde binnen een minuut een prive bericht. En dat was niet erg aardig van toon. Ze eiste dat ik de tweet zou verwijderen. Wat ik ook deed ...

Inmiddels waren we weken verder en trok het effect van dit alles op mijn leven niet meer. Ik haalde de petitie offline en besloot me er niet meer mee te bemoeien. Mw van Berkel was niet erg blij met  mijn actie maar  ik  vond het wel  tijd om eens aan de rem te gaan hangen.  Ik kreeg steeds  meer  het idee dat ze niet eerlijk tegen me was en ik dacht op een nette  manier me te onttrekken aan het gedoe.

De tegenstanders gingen helemaal los op het feit dat het ding offline was, de LC belde om te vragen wat mijn beweegredenen waren ..... Op ongeveer hetzelfde tijdstip verscheen weer de beelden uit mijn verleden op de timeline van twitter. Geplaatst om te kwetsen, zonder twijfel. Mijn hart  huilde en uit boosheid plaatste ik de petitie weer  online. Stomme actie ; ik geef het toe. Zoals zovelen van mijn kant. Mw van Berkel bleef berichten  sturen dat ze wilde dat de petitie weer online kwam en dat ze wel iemand anders had die het beheer over wilde nemen.   

Ik ging akkoord maar wilde wel zo snel mogelijk dat regelen dan. Er gingen dagen overheen en ik hoorde maar niks van haar. Ondertussen ging de andere kant tekeer over het feit dat ik eerst dingen offline haalde om ze vervolgens weer online te gooien. Ik kan ze daar ook geen ongelijk in geven. Mijn vertrouwen in Mw van Berkel was inmiddels tot het nulpunt gedaald en ik appte nog 1 keer dat ik een naam wilde om de boel over te dragen en dat het anders einde verhaal was.

Mw van Berkel kwam met de naam Metta de Noo als nieuwe beheerster. Metta de Noo staat bekend als een strijdster tegen onrecht en heeft landelijke bekendheid gekregen door de zaak Lucia de B. Niet de eerste de beste dus .... Ik veranderde de naam en ging er vanuit dat de boel geregeld was nu.  Maar een stemmetje in mijn hoofd bleef een beetje zeuren ...... Noem het intuïtie, noem het achterdocht. Noem het wat je wilt maar ik wist dat er iets  niet klopte. Ook dit niet ..... Ik wist als ik via de petitie zou mailen dit bij de beheerster terecht zou komen dus ik besloot rechtstreeks naar mw de Noo te mailen of ze de beheerster was. Binnen een kwartier een reply ; "ik heb geen idee waar u het over heeft".

Ik was niet eens verbaasd .... Mw van Berkel reageerde dat er nog een Metta de Noo was ..... Ze veranderde Metta in Meta op de voorpagina van de petitie. Ik was woest en voelde me zo ontzettend verraden. Ik heb mensen opgeroepen  een petitie te tekenen, ik heb de naam van iemand opgevoerd die van niks weet, ik heb maandenlang gestreden voor een dame die de boel bij elkaar liegt, mijn innerlijke stem genegeerd omdat ik niet kon geloven dat ik zo bedonderd zou worden.

Ik werd direct als volger van haar twitteraccount verwijderd. Niet voordat ze me meldde dat ik maar beter in kon binden, dat ze niet bang voor me was en dat ik op moest passen .... Inmiddels weet ik precies hoe mevrouw te werk gaat. Het nieuwe slachtoffer is allang bepaald en zijn dm's gestuurd over hoe gemeen ik ben en hoe slecht ik haar wel niet behandeld heb.

Ik dacht dat ik streed voor een goede zaak ; uiteindelijk blijkt dat ik en velen met mij maandenlang misbruikt zijn door Mw van Berkel. Het spijt me oprecht dat ik hier een actieve rol in heb gespeeld. Ik hoop dat deze blog mensen behoedt om net zo stom te zijn als ik was. Ik kan alleen mezelf daar de schuld van geven ..... Het spijt me meer dan ik kan zeggen.

Mw van Berkel blijkt niet te zijn wat ze gaar wil lijken ; een  blonde vuurtorenwachter met een passie voor fotografie. Maar een narcistische, egocentrische, manipulatief mens die liegt en bedriegt. Het kan niet anders zijn dan dat hier iets psychologisch aan ten grondslag ligt en dat mw snel hulp nodig heeft. Anders is mijn vertrouwen in de mensheid net totaal ten gronde gegaan ....

Nogmaals mijn excuus ; ik had beter moeten weten .....






Reacties

Populaire posts van deze blog

Tijd om sorry te zeggen en oprecht excuus aan te bieden

Ik val maar met de deur in huis ; het spijt me ! Ik heb me in de #bringbacknicolette discussie soms erg onbeschoft gedragen en dingen geschreven die niet netjes waren. Dat had niet gemoeten en het spijt me oprecht dat ik mensen heb gekwetst. Ik zou nu een maar kunnen laten volgen met daarna de beschrijving hoe dat zo is gekomen maar dan krijgen we weer een welles-nietes spelletje waar niemand beter van wordt. Ik heb alles terug gelezen en het had allemaal niet zo gemoeten. Van beide kanten niet denk ik maar ik kan alleen voor mijn eigen deel spreken. Ik sta nog steeds achter Nicolette wat haar strijd tegen RWS betreft. Niemand zou zo behandeld moeten worden door een werkgever. Maar het is niet mijn strijd ; het is de hare. Ik heb me mee laten slepen (alles uit vrije wil hoor) en daar is niks goeds van gekomen. Voor haar niet, voor mij niet,voor niemand denk ik. Ik ben klaar met de bagger, de ruzies, de aanvallen over en weer. De strijd is zo fel geworden dat er alleen maar verl

Ach ach Nicolette

Briefje van Jet aan Nicolette ... Wat is dat toch met jou ? Altijd de schuld bij een ander leggen ; altijd mensen naar beneden trappen. Ooit geloofde ik in je. Ooit dacht ik dat ik voor een goede zaak streed maar zoals het spreekwoord al zegt ; al is de leugen nog zo snel ... Weet je nog dat je me vertelde dat Frits Wester en Victor van Wulfen achter de schermen nog steeds voor je aan de slag waren ? Oke de vraag overviel je en je antwoord was eerst ; hoezo deze vraag ???Dat dat helemaal niet waar was en dat zij allang achter jouw ware aard waren gekomen viel makkelijk te achterhalen eigenlijk ..... Dat blinde volgers plots een beetje beeld kregen van de echte Nicolette ; dat was schrikken he ?!  Want je speelt het goed ; eerlijk is eerlijk ! Het blonde slimme vrouwtje wat zo verschrikkelijk onbeschoft is behandeld door haar collega's en werkgever. Maar weet je als je naar iemand wijst wijzen er altijd nog 4 vingers naar jezelf. Die 4 vingers zouden je iets moeten vert